Nocturne

Just a place where I can put my mind at ease

Love the way you lie

Ok, siden jeg ikke har noen musikkanaler og i grunnen ser på TV ganske sjelden pleier det å ta litt tid før jeg ser nye musikkvideoer.

Når jeg sjekker dem ut må det enten være en sang jeg liker eller en annen spesifikk grunn. Tidligere brukte jeg Yahoo Music Videoes, men nå har de blitt mye mer begrenset, og det er vanvittig plagsomt.


Uansett (man har alltid tid til små digresjoner, hva?:)) har jeg sjekket ut "Love the way you lie" av Rihanna og Eminem. Grunnen til dette var fordi det visstnok var folk som hadde reagert på hvordan et voldelig forhold hadde blitt fremvist i videoen.
Det jeg har å si etter å ha sett den er dette:


Fy faen. All heder og ære til Megan Fox og Dominic Monaghan. Det er intenst, det er dramatisk og hjerteskjærende vakkert på 4 korte minutter.
De virker helt fortapt i hverandre og kjærligheten blir vist side om side med de vanskelige stundene. Det er troverdig og godt gjennomført.
Det visuelle i videoen med flammene er "breathtaking", det er rett og slett utrolig vakkert å se på.


Siden jeg personlig ikke har opplevd noe liknende i egne forhold er det kanskje lett å si, men man gjør jo opp et eget bilde av voldelige forhold.

Jeg syns måten videoen ble gjennomført på husker å vise at disse forholdene er intense og uforståelige for noen som står på utsiden og ser inn.

Videoen viser også at kjærligheten ikke alltid er seirende.

Jeg syntes rett og slett at videoen var såpass godt gjennomført (til tross for Rihannas grimaser og den fantastisk grelle hårsveisen) at jeg dro bloggen min ut av en dvale.


Og det sier vel litt;)


0 comments:

Post a Comment